Deskundigen zien aantal supermakrkten krimpen, maar AH ziet groei

dinsdag 5 april 2016
De komende tien jaar verdwijnen er tweehonderd tot vierhonderd middelgrote supermarkten. Volgens retaildeskundigen komt dit doordat honderdduizenden Nederlanders via internet hun boodschappen gaan doen. "Op dit moment is het online marktaandeel van de supermarkten ongeveer 1 procent van alle boodschappen, maar het groeit wel heel snel", zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail-marketing tegen de NOS. "Het gaat om zo'n 20 tot 30 procent groei per jaar, dus dat aandeel zou over tien jaar wel eens 7 procent kunnen zijn." Albert Heijn zegt ondanks de online ontwikkelingen te blijven investeren in winkels. "We zien dat klanten graag in de winkels blijven komen, omdat ze het leuk vinden om boodschappen te doen en graag een praatje maken. Wij verwachten dan ook dat ons totale bestand van winkels blijft groeien." "
Lees het complete bericht bij de bron


Deel dit bericht met anderen:

Lees meer nieuws over: